Felanmälan

1. Icke akuta ärenden/skador
Felanmälan görs direkt till Bredablick Förvaltning AB via deras hemsida https://bredablickforvaltning.se/felanmalan

Alternativt på telefon 010-177 59 00, måndag-fredag klockan 8.30-16.30.

Gäller felanmälan maskiner i tvättstugorna, görs detta till Entema http://entema.se/service/felanmalan/  eller 08-449 44 30.

2. Akuta skador
Vid akuta ärenden under icke kontorstid skall anmälan också ske till Bredablick.
Anmälan görs på samma telefonnummer som ovan: 010-177 59 00 (blir kopplad till jour efter 16:00 och helger)

Exempel på skador vilka ska anmälas omedelbart för åtgärd:

Strömmande vatten från vattenledning eller värmesystemet.
Stigande stamstopp (risk för översvämning med avloppsvatten).
Skada som innebär risk för inbrott (exempelvis skadad dörr).
Elavbrott som kräver byte av huvudsäkring i fastighetens elcentral (som finns i källaren).

Byte av propp (säkring) i lägenhet betalas alltid av lägenhetsinnehavaren/beställaren.
Beträffande skador på fönsterrutor och fönsterbågar i lägenheten observeras att lägenhetsinnehavaren, enligt stadgarna, alltid svarar för reparationskostnaden vid skada.

Nödlägen som ej berör fastigheten anmäls till SOS Alarmering, telefon 112.

Fastighetsskötsel
Från och med 2017 har Bredablick Förvaltning AB hand om löpande fastighetsskötsel i Hjorthagshus, vilket innebär att man exempelvis byter trasiga glödlampor och åtgärdar småfel.
Fastighetsskötare kommer att finnas i området på måndagar och torsdagar. Information om detta finns i trapphusen.

Portlås/Tvättstugebokning
Skulle du ha hårdvaru/system-problem med portlåsen och/eller bokningstavlorna så felanmäles detta till Bredablick enligt ovan. Har du problem med ditt bokningskonto, saknar en passerbricka eller om du inte ser ditt namn på porttelefonen kan dessa frågor skickas enligt nedan instruktion:

skicka ett mail till styrelsen@hjorthagshus.se, där ni anger medlemsnummer i föreningen (återfinns på avgiftsfakturan från föreningen) på formatet: "1-123-1-0123"

Samt anger ert ärende.